the owner on chickybear blog

My photo
klang, Malaysia
criteria owner this blog..... we're just a simplest N happy go lucky person . Not believe ? Try to KNOW me lahh . Okey,thanks for the visit girl and boy ;)

team member's

Sunday, 12 August 2012

adat jawa LAH kan ..


eh ap ni ap ni ??
haa, ni lah dikatakn adat jawa.. orang jawa selalu tak kira menjelang bulan puasa ke, hari raya ke, raya haji ke.. mesti ade buat munjung ni...
ap tak tahu ?
ala, munjung ni macm sedekah kepada jiran-jiran dan saudara mara terdekat 
la senang cakap..... 
salah satu maknan nya ketupat, kuah kacang, masak lodeh, kari daging.. 
dan terpulang kepada tuan rumah tu la nak msak apa.....
pagi tadi adik-beradik sebelah mak , sesama bergotong-royong kat umah tok
 .. sebab nak munjung ni la..




 tgok lah ni mcm kenduri kan ?
agak penat lah msak2 ni. lagi-lagi bulan puasa kan ...




tak cukup dgn kat lua, dalm pon ade jugak.. :)


budak-budak kecil pon turut bantu.. aish! nak jadi chef kot ni.. hehe

























 

mak lang and th big boss.. !



inilah rumah tok aku.. 
bahagian depan..






bahagian belakang,, siap ade taman tau ...
:) 
habes...




No comments:

Post a Comment

give your comment here :)