the owner on chickybear blog

My photo
klang, Malaysia
criteria owner this blog..... we're just a simplest N happy go lucky person . Not believe ? Try to KNOW me lahh . Okey,thanks for the visit girl and boy ;)

team member's

Thursday, 27 December 2012

just trying :)

BISKUT CHOCOLATE CHIP 

Bahan-bahan :

1/2 lb butter ~ 250 gm ( sebuku)
3/4 cawan gula perang ( maklang guna cawan corelle tu - agak tinggi sikit)
3/4 cawan gula pasir
2 biji telur
2 1/4 cawan tepung gandum
1/2 sd teh soda bikarbonat
4 oz hazelnut yang dah dipotong 8
12 oz choc chip
1 sd tehb vanilla
1/2 sd teh garam halus


Caranya:

1. Pukul butter denga gula sehingga kembang.
2. Masukkan telur satu persatu. Pukul lagi.
3. Masukkan 1 sdt vanilla
4. Pukul lagi.
5. Masukkan tepung dan bikarbonat dan garam. Pukul dengan kelajuan yang perlahan sebab kalau tak nanti habis terbang semua tepung tu.
6. Masukkan kacang dan choc chip dan gaul dengan perlahan sehingga rata.
7. Sudukan ke dalam dulang pembakar. Bakar dalam suhu sekitar 180C ( maklang tak tahu exact sebab oven tu dah tak ada nombor! agak2lah ye) Biskut tu dah masak kalau tengok bawah dia dah agak coklat dan garing.


Nota: Kalau nak rasa lebih coklat boleh jugak letakkan 1 sdb serbuk koko.


Tuesday, 25 December 2012

RAHSIA TARIKH LAHIR :)


Rahsia Tarikh Lahir Kaedah Sains Metafizik.
Mengungkap Rahsia Tarikh Lahir Anda Dengan Menggunakan Kaedah Sains Metafizik Dengan Ketepatan Sehingga 90%. Percayakah Anda, Tarikh Lahir Anda Menceritakan Segalanya.


Tip Mengenal Diri Sendiri Melalui Tarikh Lahir- Dr Fadhilah Kamsah. 


1. Pemimpin
2. Lembut
3. Kemas (Cerewet)
4. Rajin
5. Boleh berbincang
6. Angin
7. Patuh
8. Bisnes
9. Glamour
Contoh: 20 05 1981
2 + 0 = 2


Maka kotak pertama adalah 2..
Kemudian campurkan kesemua nombor..
2 + 0 + 0 + 5 + 1 + 9 + 8 + 1 = 26
Kemudian hasil campur yang lebih dari 9 akan dicampur lagi seperti:
2 + 6 = 8


Maka kotak kedua adalah 8..
Selepas itu kotak pertama akan dicampur ngan kotak kedua
2 + 8 = 10
Oleh kerana hasil campur lebih dari 9 maka dicampur lagi
1 + 0 = 1


Maka kotak ketiga ialah 1..
hasilnya..


2: Lembut
8: Bisnes
1: Pemimpin


Maka anda sudah cerminkan diri anda mungkin sifat-sifat ini ada dalam
diri anda dan mana tahu mungkin suatu hari nanti dengan sifat ini anda
akan menjadi seorang yang berguna.

Sunday, 25 November 2012

CINTA :)

Ku Serahkan Cinta

Ku serahkan segala ketentuan
biarlah masa yg berbicara
dipangku wajah yg layu
dan aku telah jemu..

Aku tidak mahu berpaling
pada yg mengganggu dan menggugat
sapanya meletihkan diri
hadirnya mengundang penat...

Akan ku serah cinta ini bukan lagi pada manusia
kerana cinta martabat itu bersalut segunung kepalsuan dan kepuraan..

Aku semakin tidak peduli
apa yg mungkin akan terjadi
kerana gerak dan tindakan ku mahu bebas dari masalah..

Ku serahkan cinta ini hanya padaMu oh Tuhan..
Akan ku serah cinta bukan lagi pada manusia
kerana cinta martabat itu bersalut segunung kepalsuan dan kepuraan..

Aku adalah aku sekarang
biar terbuang tetap berjuang
akan ku serahkan jiwa ini
sepenuh hati dengan keikhlasan
aku adalah aku yg sekarang..
ku serahkan cinta ini..

Saturday, 10 November 2012

DAMAIKAN HATIKU :)



Bismillah..ya Allah ya tuhanku,ak bersyukur atas pertemuan ini,memberi ku erti sebuah pengharapan..namun, hambaMu ini sering kali terjatuh,tersungkur tersembam ke bumi,dlm menghadapi dugaan ini..Ya Rabbana,menangis hambaMu ini kerana kekecewaan,meski hati ini selalu mngharapkan cintaMu,namun terasa sgt hina hambaMu ini utk menghadapMu ya Izzah,ampuni dosa-dosaku,.terimalah taubat hambaMu ini.Ya Rabbul 'alaminku berdoa padaMu,agar ak dikurniakan peneman hidup,permata yang ku cari, selama ini.dan Engkau pertemukan dia padaku,membuatkan berbunga hatiku.Ya Rahman,jika mmg Engkau takdirkan dirinya utkku,pertemukanlah hatinya dengan hatiku,satukanlah kami dibawah rahmatMu,berkatilah kami wahai tuhanku,jika dia bukan milliku,damaikanlah hatiku dgn ketentuanMu,andai ini pengorbananku,meski mgalir air mataku,walau hancur hatiku,walau kecewa beribu,namun ak tahu,itulah ketentuanMu,ya Allah,jadikanlah aku hambaMu yang teguh dalam menghadapi dugaan ini,hambaMu ini tidak mampu berkorban seperti Nabi2 Mu,Jauh sekali berkorban seperti RasulMu,hambaMu yang lemah ini,seringkali menangis bila tersungkur.ya Allah,ku mohon padaMu,kuatkanlah hatiku,mantapkanlah imanku,jika ini takdirku,ak redha dgn ketentuanMu.

Saturday, 22 September 2012

SHooT TO SEREMBAN :)

haaa.. nak thu nape?  ..
hari ni aku turun seremban .. ikut kak alis [my technision]
okay, gy seremban bukan nak enjoy ye.. hehee
tapi ade hal mustahak yang perlu diselesaikan .. 
semoga perjalanan kami di permudahkan ... 
amin .. ok bubbye ! out lu ! :)

Friday, 21 September 2012

makan dan makan -_-

JAMUAN JABATAN PENGAIRAN DAN SALIRAN KUALA LANGAT 
[tempat LI aku ]
malas citer banyak .. tgok gambar dah memadai kan kan ??


kambing golek , ..
menu special lah katakan .. 
tapi ! seriusly aku  TAK MINAT !! : P


bertungkus lumus menghias .. hahaha
tu die siap pnjat tangga tinggi nuh ...
dan...
antara gerai-gerai yang sedang 'DIPERHIASKAN'  
maklum lah, ade pertandingan gerai tercantik kan ...




ni GERAI AKU ..
simple jer..














habes ... :)


Wednesday, 19 September 2012

INOVASI -_-

Today , .. im very very very tired !!
aaahhhhh ! damn !
hehe .. u know ??
ini semua gara-gara MAJLIS INOVASI DAN KECEMERLANGAN JABATAN PENGAIRAN DAN SALIRAN NEGERI SELANGOR ... yang bertempat di DEWAN MEGAWATI, KEDIAMAN RASMI MENTERI BESAR SELANGOR, SEKSYEN 7, JALAN PERMATA 7/1, SHAH ALAM.
Haa, aku praktikal ni pon terlibat sekali dalam majlis ni ,...


huhuhu, btw ni pengalaman yang best buat aku la.. walaupon penat bagai nak rak ! hehehe
bnda2 mcm ni la, makin mengeratkan hubungan silaturrahim antara orang2 kat pejabat ! i loike it ! huhuhu
jap aku tunjuk ni ..


 PON .. PONN .. haha, macm best je naik bas ni kan ??
tapi ktorang tak naik bas .. naik pajero JPS , ni daerah mane tah naik bas... :)


atas bukit kan , so.. jogging jap la kan.. pajero tak leh bwak naik atas..


ni la dia, suasana dalam dewan ..
dah namanya ponggg, jabatan pengairan dan saliran .. baju pon nak sama warna air laa...
BIRU ~
time ni, tgah tunggu pengarah sampai, pastu ade sorang lelaki ni duk melalut pa pon tak tahu.. tgok sekeliling semua buat hal masin2.. hahaha
kecian die. tak dilayan ponnn...
anyway, apa yg dia sampai kan itu ade juak baik nya.. hehe
aku dgr jugak apa die cakap...
tak lama pastu, pengarah sampai.. dan after that, ktorang bgn dan myusur tepi depan.. akhirnya sampai kat destinasi..
iaitu... menjadi pengiring lagu selangor, negaraku dan malaysia inovtif ...
baru lah.. acara bermula...
penyampai anugerah mereka yang cemerlang perkhidmatan ....
jamuan makan dan bersurai .. selesai majlis bagi belah petang ...


saya dan kak harisah


abang-abang technicion yang happy go lucky .. ! haha. kalu tak da mereka .. memng suram je suasana..
hehe .. mcm mcm ragam eh !
:)
makanan ditaja oleh :


sebelah malam ade jamuan hari raya dan penyampaian anugerah pesara dan perkhidmatan 
yang ke 25 tahun ...
majlis petang tadi jemputan terhad ..
majlis malam pula terbuka untuk semua...
lebih kurang pukul 5ptg, majlis selelsai.. dan sementara tunggu malam ...
kami berkampung di HOTEL DE PALMA,SHAH ALAM ..





ap? mgumpat aku yer.. sebab bnda alah ni.. haaa..
ala, bnda free , amik jela.. hahaha
: P